Web & brändi-identiteetti suunnittelu & toteutus

Ikonista- Verkkosivut

Tavoitteena itsevarmuus

Asiakastyö

Verkkosivu & brändi-identiteetti toteutus pukeutumisneuvonta yritykselle

Tavoitteena oli luoda brändi-identiteetti sekä verkkosivut pukeutumisalan yritykselle. Yritys tuottaa pukeutumisneuvonta palveluita kuten stailaus, värianalyysi, vartaloanalyysit sekä henkilöbrändin mukaista pukeutumisen opastusta.

Verkkosivujen tavoitteena on tunnettavuuden kasvu, palvelutarjonnan helppo ostaminen sekä yrityksen koti verkossa, koska virallista toimipistettä ei ole.

Brändi-identiteetissä korostuu yrityksen arvot: asiakaslähtöisyys, aitous & yksilöllisyys sekä vastuullisuus. Identiteetiltä kaivattiin myös ajattomuutta ja erottautuvuutta muista alan toimijoista.

Brändi-identiteetin suunnittelu & käyttöönotto

Mitkä ovat brändin tavoitteet

Aloitin brändi-identiteetin kartoittamisen alkuun miettimällä yrityksen tavoitteita, toiveita sekä visiota. Ikonista on minun toinen yritykseni ja koska toteutin identiteetin itsenäisesti pystyin hyödyntämään yrityksen tulevaisuuden tavoitteita, haluttua mielikuvaa ja sitä miten minä toimin yrittäjänä ja palvelun tarjoajana.

Kokosin alkuun yritykseni toiminnat, palvelut ja tavoitteet helposti luettavaan muotoon. Aloin keräämään tiettyjä esiin nousevia ja erottuvia ominaisuuksia. Näitä hyödynsin halutun tunnelman luomisessa. Minulle on tärkeää, että asiakas kokee lisää itsevarmuutta, iloa ja hyvää oloa pukeutumisessaan, joten oli selvää, että nämä ovat kantavia ajatuksia, joita hyödynnän brändin identiteetissä.

Suunnittelu prosessi

Suunnittelun alkuun aloin kartoittamaan eri värejä, mitä mielikuvia mikäkin väri välittää. Lisäksi keräsin inspiraatio ajatuksia ja kokosin visuaalisen moodboardin, jossa yritykseni tavoitteet, olemus ja visio tulee esiin.

Visuaalisen taulun jälkeen koostin väripaletin, typografian ja kuvaohjeistuksen. Lisäksi suunnittelin logon. Logo versioita minulla on ollut useita, ennen kun löysin brändini tyyliä, tavoitteita tukevan fontin, jolla loin logon.

Kokosin brändi-identiteetin visuaaliseksi kirjaksi, jota pystyn päivittämään, mikäli tarpeita ilmenee.


Identiteetin käyttöönotto

Valmiin ohjeistuksen mukaan pystyn hallitsemaan markkinointimateriaaleja, luomaan uusia materiaaleja sekä saamaan esimerkiksi sosiaalisen median tileille yhtenäisen ilmeen.

Hyödynnän brändi-identiteetti ohjeistusta myös markkinoinnin suunnittelussa ja sen avulla markkinointi strategiaa on helppo ja nopea toteuttaa, ilman turhaa ajankäyttöä.

Verkkosivujen suunnittelu & toteutus

WordPress sivut

Valitsin verkkosivujen toteutukseen WordPressin, koska minulla on kokemusta wordpressistä, tämä alusta taipuu helposti erilaisiin toteutuksiin. Lisäksi pystyn itsenäisesti muokkaamaan ja pitämään sivut ajan tasalla.

Sivuston hosting-palveluksi valitsin suomalaisen palveluntarjoajan, sillä arvostan kotimaisuutta ja luotettavuutta. Kotimaisen palveluntarjoajan kautta asiat hoituvat sujuvasti, ja turvallisuus on taattu.

Suunnittelu prosessi

Suunnittelun aloitin luomalla ns. wireframe version sivujen rakenteesta. Wireframen avulla pystyin myös hahmottamaan, minkälaista ja kuinka paljon tarvitsen sisältöä sivuille.

Wireframen jälkeen aloitin sivujen varsinaisen toteutuksen. Sivut valmistuivat ajallaan ja toimivat hyvin testien mukaan.

Sivuston toteutus


Sivustolle oli tiettyjä ominaisuuksia, joita tarvitsin. Loin alkuun päätason sivut, alatason sivut ja aloin sitten lisäämään sisältöä sivuille. Sivut rakentui suhteellisen nopeasti, kun varsinainen suunnittelu oli toteutettu jo aiemmin.

Scroll to Top